dissabte, 30 de maig del 2015

cracks i friquis


                                                                            Fon el plom de l’oblit i fes-ne campanes
                                                                            ARCADI CANYELLES

―L’Avi sembla moix, ara.
―D’aquí quatre pedalades no callarà―
 (és veritat que no sé si em ve de cara
i que he començat com si fos cru hivern parlar,

però de cop sento perfum
de ginesta, una humida escalfor,
i se’m va fent tardor
de mica en mica).
                                   Fum

és tot estipendi
que no tingui orientació:
en nom de l’ocupació
no pot ser qualsevol dispendi.

Explico un dinar a Can Via
i dic que no em sento inflat
per dir una veritat
que algú va reconèixer.
                                   I un responia:

―tu ets un crack―.
            Sembla que triomfar
és relatiu: qui fa emulsionar
all i oli és el mag,

un moment, i després un friqui:
no m’interessa ser el tema
per a aquest sistema
de gent.
            ―Una tortura és que et fiqui

a balquena menjar
i al mateix temps t’impedeixi cagar―.
            Se’m fa guenyo l’angle visual
i em treu targeta, com si fos penal;

però acte seguit, quan parlo jo,
s’aixeca, es mou, no em fa cabal.
            Diem que és principal
fer torns per donar pinso bo

a gallines i gall.
            ―Per a mi, el dilluns―.
            Besavi vaticina que la vall
serà nostra, pro l’Oncle Cenç té munts

d’excuses: diu que vol plantar
xiprers davant de casa: un vol dir menjar,
pel pelegrí.
Dos, menjar i dormir;
amb tres, tens feina i t’hi podràs quedar.


Alexandre Planas, juny 2012, Corbera-Castellbisbal-Corbera

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada